Ny tid - Nya utmaningar

Efter någon veckas funderande har jag valt att tacka ja till att träna IFK Timrås div 3 Damer. Hade faktiskt bestämt mig för att ta en paus från fotbollen, men när IFK Timrå hörde av sig, kände jag att jag fortfarande hade glöden och viljan kvar. Dessutom tycker jag att den presentation jag fått om IFK Timrås satsning känns riktigt bra.
 
Det var väl tre saker som fick mig att ta detta beslut. För det första så är det en jättespännande utmaning att få förmånen att bygga ett lag med unga tjejer (många födda -97) som brinner för fotboll. För det andra måste jag konstatera att IFK Timrå har fantastiska träningsmöjligheter med NCC hallen och den alltid fina BSK stadion i Bergeforsen. Och sist men inte minst så fick jag godkännande av min älskade familj (som vet hur mycket jag brinner för fotboll).
 
Igår hade jag första träningen med dessa tjejer. Kan direkt konstatera att det finns stor potential i denna unga trupp. Självklart kommer det att bli en tuff säsong i div 3, men vi har alla möjligheter att bygga något riktigt bra av det här. Och det ska vi!!!
 
Redan till helgen skall vi ut och matcha under McDonalds Cup. Spännande och skrämmande på samma gång. Jag har ju bara haft en träning och kan inte ens allas namn ännu. Men det ska bli oerhört kul och inspirerande att se vad vi kan utföra redan till helgen. Kom gärna förbi och heja på oss om ni är där!
 
Så ni kommer inte att slippa mig denna säsong heller. Väl mött på en fotbollsplan nära dig!!!
 
*****
 
Jag kommer inom kort att göra en resumé över de fantastiska åren jag haft inom SDFF samt blicka framåt om vad jag förväntar mig av fotbollssäsongen 2013.
 
*****
 
Till sist 1: Har ni inte följt "en pilgims död" på SVT, så kolla in den på SVTPlay. Riktigt bra!
 
TIll sist 2: Spännande att få sammarbeta med Anna-Carin igen! Och Ingvar verkar vara en störtskön kille!
 
Till sist 3: Matt Murley for President!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0