Ny design!!!

Ni som är uppmärksamma, ser att jag nu har en ny design på min blogg (och ni som inte ser det ÄR BLINDA).

Hanna har hjälpt mig med att formge bloggen till en mer fräsch och modern design. Den gamla var ju sedan 2008 och var väldigt trist och mörk. Min tanke var att få en ljusare och mer inbjudande touch. Sen var det det här med bilder... Hanna ville att jag skulle säga tre favoritspelare. Och det gjorde jag: 1. Xavi  2. Messi  3. Iniesta!!!! Hanna säger då "Du kan inte bara ta Barcelona-spelare....". Då blev det till att tänka till, och det enda jag visste med säkerhet att jag INTE ville ha någon Real Madrid-spelare (sorry Anders...). Det fick bli Zlatan och Gerrard som fick flankera Messi. Varför?

Messi: Givet att världens bäste fotbollsspelare från världens bästa lag skulle vara med. Han spelar i en klass för sig just nu (ja, de senaste åren, egentligen). Med den farten och blicken han har för spelet är det en njutning att se honom springa igenom ett försvar. Å med tanke på att han som egentligen inte är en utpräglad forward - ändå gör över 50 mål på en säsong. Omänskligt!

Zlatan: Klart att Sveriges enda världsstjärna skall vara med! Vann ligan med Milan denna säsong, vilket innebär att han vunnit ligan de senaste 8 åren med det lag han spelat i (även om han blev fråntagen några ligasegrar i Juventus). Fantastiskt att en svensk har varit med och bidragit till att vinna ligan i Holland, Italien, Spanien och Italien igen. 

Seriesegrar för Zlatan: 2004: Ajax. 13 mål på 22 matcher. 2005: Juventus. 16 mål på 35 matcher. 2006: Juventus. 7 mål på 35 matcher.  2007: Inter. 15 mål på 27 matcher. 2008: Inter. 17 mål på 26 matcher. 2009: Inter. 25 mål på 35 matcher (vann skytteligan). 2010: Barcelona. 16 mål på 29 matcher. 2011: Milan. Hittills 14 mål på 29 matcher. Fotnot: Juventus fråntogs senare titlarna för både 2005 och 2006.

Gerrard: En personlig favorit i brittiska Premier Leauge. Har aldrig känt samma kärlek till brittisk fotboll som många andra. Men har många gånger imponerats av den otroliga arbetsmoral, tuffhet och tempo som dessa fotbollsspelare står för. Och mitt i denna råhet finns en Steven Gerrard som klarar av detta råa spel, samtidigt som han har en spelförståelse som går utanpå det normala. En man som bär ett klassiskt lag på sina axlar!

**********

I Champions Leauge kommer, som ni säkert redan vet, Barcelona drabba samman med Manchester United. Och visst är det värdiga motståndare! Man Utd säkrade i praktiken ligasegern i England efter seger mot antagonisten Chelsea i helgen. Barcelona har en 8 poängsledning med 3 matcher kvar att spela i Spanska ligan. Behöver med andra ord 1 pinne till för att säkra seriesegern (har en överlägsen målskillnad).

Nu får vi se dessa två monsterlag mötas i en förhoppningsvis klassisk final! Jag längtar redan... Wembley lördagen den 28:e maj!  Missa inte det!

**********

På torsdag ställs vårt eget lag mot Selånger. Ett Selånger som verkligen verkar vara beroende av en spelare. Lina Candell. Förra veckan spelade hon tre matcher för Selånger - först i div 1 Ungdom mot SDFF (3-0 till SDFF), sedan för div 3 laget mot Matfors (2-0 till Selånger) och till sist för div 2-laget mot Myssjö-Oviken (vinst med 8-0). Mot Matfors stod denna speedkula för bägge målen samt ett mål mot Myssjö-Oviken. Nu ska det bli kul att möta detta Selånger och mäta våra krafter med dem. Om Lina är med eller inte återstår att se...hon kanske spelar tre matcher även denna vecka...

I ett större "inför" reportage kommer jag att titta lite närmare på våra motståndare. Detta kommer att finnas att läsa här på bloggen på onsdag kväll.


Till sist 1: Glöm inte att besöka Kubens konstgräs på torsdag och heja fram våra tjejer!

Till sist 2: Ett träningsläger nästa vår? Det vore något... Och varför inte utomlands....

Till sist 3: Jag delar rum på jobbet med två helt fanatiska hårdrocksälskare. Och då menar jag HÅRDROCK som i METAL... jösses....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0