SDFF - IFK Timrå

Igår var jag och familjen och tittade på seriematchen mellan SDFF och IFK Timrå på Kubikenborgs (dåliga) grusplan. En match där jag har flera intressen. Dels så har vi i F94 börjat ett samarbete med SDFF div 4-gäng. Bland annat hade vi ju tre spelare inlånade i vår senaste seriematch mot Lucksta. Dessa duktiga tjejer spelade även den här matchen, och jag återkommer till dem lite längre fram i detta inlägg...

Men dels så har jag så klart känningar i IFK Timrå sedan min tid som tränare i Fagerviks SK. Vill börja med att prata lite om Magnus och Alejandro. Två kanonkillar som numera tränar detta unga Timrålag. Och de har verkligen gjort det bra, inte minst med tanke på hur, ursäkta mig, dåligt denna gamla förening fungerar. Här kommer de med spelare som är ett sorts hopplock av flickor födda 94-95 samt spelare födda 93 och äldre. Dessutom vet man inte alltid vilka spelare som kommer uppifrån från div 3 laget som skall luftas i div 4.

Inte nog med detta så spelar man match redan dagen efter med ungdomslaget i div 1 med många ur samma trupp. Därimellan ska man hinna med och träna oxå..... Så det engagemang dessa båda herrar lägger ner dag för dag och vecka för vecka är fantastiskt. Heder till Er!!!!!

IFK Timrå ja... jag vet inte riktigt om jag är rätt man att uttala mig om denna anrika förening. Klart man har sympatier med många av spelarna och ledarna efter alla år tillsammans. Men jag kan inte annat än känna en uns skadeglädje när de misslyckas. Inte minst med tanke på hur föreningen handlade när den omtalade fusionen mellan Fagerviks SK och IFK Timrå Dam, var på tapeten. Föreningen gick ut och lovade guld och gröna skogar med löfte om en rejäl satsning mot div 2 och en gemensam ansträngning där föreningen skulle satsa helhjärtat på flick/damfotboll.... och hur har det hitills blivit??? Från att vara ett topplag i div 3 och div 4 till att ha tappat nästan hela sin a-trupp, och varför tror de att dessa tjejer inte spelar kvar i IFK Timrå.... Usch!!  Och sammarbetet mellan ledarna i de olika lagen känns inte riktigt som den borde vara.

Nu till själva matchen:
SDFF började i ett mycket högt tempo där de tryckte tillbaka IFK Timrå ganska rejält. Om det inte varit för "Päran" i Timrås mål kunde detta ha slutat med större siffror. Men SDFF fick ett tidigt ledningsmål genom Emma A som är född 94 och som jag tycker gjorde en fantastisk match (framförallt i första halvlek). Hon sprang sig fri på vänsterkanten och slog behärskat in bollen i bortre burgaveln.

Efter detta ledningsmål fortsatte SDFF trycka på och man stod bara och väntade på nästa mål, då IFK Timrå stack upp i ett anfall där SDFF:s backar spelade en boll tillbaka till målvakten som misslyckades med rensningen som ledde till reduceringen. Föga rättvist.

Men matchbilden fortsatte med ett SDFF som tryckte på och ett kontrande Timrå. Matchens lirare enligt mitt tycke SDFF:s släpande forward nr 12 låg bakom det mesta och bästa framåt. Hon brände många chanser men tryckte även dit ett snyggt mål. Och efter ytterligare ett SDFF mål så kunde halvlekssiffrorna skrivas till 3-1. Rättvist i det skedet!

I andra halvlek började återigen Sundsvallstjejerna med sitt offensiva frejdiga spel, men efter ca 10 minuter började plötsligt Timrå äta sig in i matchen och visade en fantastisk kämpavilja. Nu var det Timrå som stod för spelet och skapade några mycket kvalificerade chanser där de nog borde ha gjort mål på ett av sina frilägen. Nu räckte dock inte orken för en längre slutforcering utan i slutet av halvleken jämnade spelet ut sig och SDFF kunde göra ytterligare ett mål och därmed skrevs slutsiffrorna till 4-1.

Att SDFF var det bättre laget denna dag var det ingen tvekan om, men samtidigt måste man berömma det hopplock av spelare i Timrå som stod upp och visade stolthet och ett reduceringsmål till hade inte varit orättvist.

En sista reflektion gäller Emma A, Emma G och Lisa i SDFF. Dessa tjejer imponerar återigen på mig, och jag är mycket glad att ha fått låna dem en match. Hoppas att de åter kommer att spela med vårt lag inom en snar framtid. Trevliga, proffsiga och engagerade spelare!!!
.................................

Ikväll har vi vår andra seriematch. Vi möter Torpshammar på Kubikenborgs (dåliga) grusplan. Seger?  Jajamen!!!

"Regimus neque hostis" - Det är vi som bestämmer - inte fienden


Till sist 1:  Magnus, jag saknar dig, är det inte dags snart?

Till sist 2: Norge var väl gaaaanska överlägsna i Slagerfinalen?

Till sist 3: Al Pacino är GUD på bioduken!  Vilken skådis!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jadu, man ska aldrig säga aldrig, det är som med en trisslott, plötsligt händer det. Lycka till ikväll så hörs vi snart igen

P.S Det var ett tag sen jag hörde nåt från värvningssektionen hos er nu D.S

2009-05-19 @ 16:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0