Derby!

Fredag: Tog en halv semesterdag och satsade min dyrbara tid på att börja renovera pannrummet. Skrapa, skrubba, rengöra... Inte sååå kul....

På kvällen kollade vi på Idol... Inte sååå kul.... Efter det så blev det lite Filip och Fredrik... Inte sååå tråkigt....

Lördag: Idag upp vid sju-snåret.... Inte sååå kul.... Träning med Fagga i sporthallen. Men det kom 8 stycken på träningen. Anny, Anna, Jessica, Emelie, Sara, Amanda A, Amanda J, Dessan. Härligt, med sådana tjejer som skippar sovmorgonen och kommer på träning. Inte minst när vi har en så "viktig" match i morgon. För då väntar lokalderbyt med stort D: Fagerviks SK - IFK Timrå.

Den här gången känns det lite speciellt. Inte minst med tanke på att det är sista gången vi möts, innan Fagervik går in i IFK Timrå. Den matchen vill nog varken vi eller de förlora! Sedan handlar det om att undvika sista platsen i Futsal-serien. Den som förlorar i morgon, får nog finna sig i att sluta jumbo när serien är färdigspelad. Och det ska INTE bli Fagga!

Jag hoppas verkligen att tjejerna är på tårna i morgon! Och jag har min taktik klar för hur vi skall besegra Timrå:
  1. Hög press på deras backar. Att inte ge dem tid. Stressa dem innan uppspel.

  2. Gå på avslut i alla lägen. Skott, skott, skott. Sedan är vi som bålgetingar på returerna.

  3. Jobba hem. Forwards måste hjälpa till hem, när vi förlorat bollen. Jobba, jobba, jobba.
  4. Spela tufft. Hårda och resoluta i alla närkamper. Låt dem känna att vi är där! Kom ihåg. "Det är min boll".

Ikväll: Åter till pannrummet. Skrapa, skrubba, rengöra.... Inte sååå kul....

Till sist 1:  Den bästa film jag sett på länge är Mr Brooks. Kanonrulle...  Ål Tajm Bäst: Donnie Brasco med Johnny Depp.

Till sist 2:  Bossen rules! Konserten den 15 juli i år var magnifik!  Jag hade med mig Bruce inom mig i minst 3-4 veckor. Han och The East Street Band är oslagbara (som Fagga i morgon - ungefär...).

Hej svejs

OBS! Fagga-tjejer:  "Citius, alius, fortius" - Snabbare, högre, starkare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0