Hello music-lovers!!!

Idag fick man äntligen höra "Bossens" nya låt. Sååå himla bra! Konstigt att man alltid blir på bra humör när man hör Springsteens låtar.

Helgen var full av fotboll. Först var det träning med Fagga-gänget på lördagen. Vi koncentrerade oss på Futsal inför söndagens match mot Njurunda IK. Träningen visade, som jag alltid sagt, att tjejerna har en enorm kapacitet.

Sedan följde matchen på söndag, där tjejerna visade helt rätt inställning i början av matchen. Hård press på motståndarnas backar och bestämda ingripanden. Men sedan när motståndarna fick in några mål, så var det som om att luften gick ur tjejerna. Plötsligt var självförtroendet borta och ingen vågade ta tag i spelet. Något som blev tydligt var oxå att ingen tycktes bli förbannad och ville slåss för laget. Istället hängde de flesta med huvudena.

Detta är något som varit talande för vårt älskade lag hela säsongen. Vi saknar självförtroende och vågar inte spela ut. Det är något som märkts tydligt på träningsmatcherna, där vi har vågat, och långa stunder spelat ut motståndare som vi sedan förlorat mot i tävlingsmatch. Synd för kapaciteten finns där!!!!  De måste bara lära sig att PRATA med varandra på planen!!!! Men jag vet att det kommer!!!!

Sedan var jag på Hannas debutmatch i SDFF flickor 94.  De mötte Heffnersklubban i en tidig seriefinal. Tyvärr var inte SDFF-tjejerna fulltaliga, och det var ganska tydligt att laget saknade en del spelare. Trots det tycker jag att de är svårslagna i och med att de är fullproppade med självförtroende. Resultat? Jo, 1-2...  Dock måste jag säga att Heffnersklubban gjorde ett mycket bra intryck, med snabba spelvändningar och högt tempo.

Hannas insats dårå? Jo, jag måste säga att jag är imponerad av den unga tjejens inställning och tuffhet. Totalt orädd och med en enorm vilja, bidrog hon helt klart till att tillföra en ny dimension. När hon blivit varm i kläderna och lärt känna SDFF-tjejerna (underbara tjejer) så kommer det att bli kanon! Hon visade, som alltid, att speluppfattningen verkligen finns där, med snabba skarvningar till medspelare. "Alis volat propriis" - Hon flyger med egna vingar

Till sist 1:  Det har varit en omtumlande vecka i och med att Hanna valt att lämna FSK, vilket lett till att jag splittrats en aning. Som tränare för FSK har man ju ett enormt stort Fagga-hjärta. Men samtidigt ser man ju att det blir mycket svårt att kombinera tränar-rollen med anhörig-rollen. Trots det tycker jag att Hanna gjort helt rätt som prövar något nytt i sin fotbollssatsning. Vet att det är många som undrar vad som kommer hända med mig nu. Om jag kommer fortsätta som tränare, eller inte... Det får vi återkomma till vid ett senare tillfälle....
Qui vivra verra - Den som lever får se

Till sist 2:  Nu väntar jag på hela nya skivan med Bossen!!!!

Tjingaling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0