Gravöl...

Jaha, då var beslutet taget...

Fagerviks SK som fotbollsförening lägger ner. Beslutet togs på tisdagskvällen under ett möte med föräldrar till spelarna.

Hur det känns? Hmm, såååådääär... Efter att vi bildade föreningen 2006 har man ju levt och andats med föreningen och laget. Det har varit en stark del av min vardag. Ibland har man slitit sitt hår i förtvivlan (som ni kanske sett på min kala hjässa), men oftast har man gått med rak rygg och stolt för tjejerna och föreningen.

Något som gjort mig stoltast är att vi har kunnat behålla tjejerna i fotbollen under denna tid trots att vi varit en liten fotbollsförening, med alla odds emot oss. Att se tjejernas utveckling har oxå värmt hjärtat enormt.

Men, nu så står vi där och har insett, för tjejernas skull, att vi måste ge dem som brinner för sin idrott möjlighet att gå vidare i sin utveckling. Därför tog vi beslutet att det bästa alternativet är att flytta hela laget till IFK Timrå. Vi tränare/ledare är överens om att det var det enda sunda alternativet.

Min förhoppning är att ni, tjejer, följer med laget och visar den berömda Fagga-viljan. Att ni där tar hand om varandra och ger fotbollen i IFK Timrå en chans. LOVA!!!

Det är med en tår i ögat jag tackar för att jag har fått så många underbara stunder med er. Ni är världens bästa tjejer!!! Och det kan INGEN ta ifrån er! Jag älskar var och en av er!

Till sist 1: Jag kommer att följa er fortsatta karriär. Jag kommer oxå att komma och heja på er, så ofta jag kan.

Till sist 2: Micke Åkerlund: tack för det du började!    Magnus Aune: Har varit ett sant nöje att sammarbeta med dig!  Anna-Carin Öberg: Du har varit ovärdelig, en klippa!

Till sist 3: Anny, Dessan, Ellen, Liv, Sara, Saga, Jullan, Abris, Amanda A, Malin, Felle, Amanda J, Hanna, Moa, Anna, Cissi, Emelie, Jessica, Elin *****  Ni är mina hjältar - Kom ihåg: "Det är ERAN boll!!!!"

SKÅL....snyft!   "Bibere humanum est, ergo bibamus" - Att dricka är mänskligt, låt oss därför dricka

Kommentarer
Postat av: #15

Jag kommer verkligen sakna dig! du har varit världens bästa tränare, det menar jag verkligen!

vi har nog aldrig haft det tråkigt tillsammans.?



vi har haft så roligt på alla cuper vi varit på, eller det ända som inte har varit nå roligt på cuperna det har varit mornarna......... din j********vla alarmsignal så vi ska vakna! muuuuuuu -hatar den!



men men, allt annat har varit helt underbart roligt.

hoppas att vi fortfarande kommer hålla kontakten,

kommer sakna dig Kentis!



pussochkram

julia "jullan" nordlöf

2008-11-26 @ 16:40:52
Postat av: #19

med tårar i ögonen & en stor klump i halsen läste jag dom sista raderna. jag kommer sakna dig super mkt Kent. det är tack vare dig som jag/vi tagit oss hit,nu vet jag faktist inte hur jag ska göra, jag vill fortsätta spela fotboll,men om laget splitras& det inte är fagga så är det ju inte samma sak, fagga är ju speciellt , men som du säger - man får vell ge ifk timrå en chans, aja, jag ska iaf alltid komma ihåg dina ord, spec. tigerhjärtan som alla vi i fagga har, & jag lovar dig kent du är & komr alltid att vara världens BÄSTA tränare!!



/ juliaabrisabrahamsson

2008-11-29 @ 23:05:19
Postat av: #9

KEEENT, jag kommer sakna dig otroligt mkt och du är verkligen världens bästa tränare, Världens! Allt dehära är hur tråkigt som hellst. Men tiderna med Fagervik har vare så otroligt rolia asså. vinster, förlister, cuper, matcher och träningar vi hade ju alltid lika roligt. Vi stöttade varandra, och vi var stolta över vårat Fagga! Jag har oerhört många as roliga minnen med fagga, de är orförglömmliga! och kent kom ihåg att du är/kommer alltid vara VÄRLDENS BÄÄSTA tränare.



//KramKram "Fellan" Feliciajönsson

2008-11-30 @ 19:52:48
Postat av: #12

Tiden med fagervik sk har varit riktigt rolig. Kommer nog ta ett tag innan leo kommer på att han inte kan skrika "hejja fagga" längre med tanke på att de är det han växt upp med och även skriker på max matcher med timrå ibc och inas matcher med ljif. kommer sakna fagga men tror det kommer lösa sig bra i ifk timrå, för jag har iaf tänkt fortsätta spela och hoppas att det är fler från fagga som tänkt det med.

synd att du inte ska fortsätta träna oss, men jag kommer ändå alltid tycka att du och magnus är de bästa tränarna jag haft :)



tack för en rolig tid!

/moadanielsson :)

2008-12-01 @ 16:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0