Fredag...

Jag var på Timrå IK:s match mot HV71 i går kväll.  Och det kändes bra med 2 poäng efter att Timrå avgjort i förlängningen för 6:e gången (bara det är otroligt...sex vinster i förlängning...imponerande).  Moe avgjorde när han siktade högt men sköt en isare....?!?!?!

Men det är inte matchen i sig som jag tänkte skriva om, utan hur mycket min roll som fotbollstränare har gett mig. Jag träffade först Abris och Mattis för att sedan träffa Amanda A och Emelie (från SDFF). Sedan var det Anna-Carin och till slut Johnny. Och när jag tänker på tjejerna i laget blir man så himla glad när man träffar dem. De är alltid så positiva och trevliga. Tar sig tid och pratar och jag fick även en kram av Mattis (igen...).

Och tänker jag på att jag flyttade till Timrå för åtta år sedan, så har idrotten gett mig oerhört många vänner och bekanta. När jag gick på hockey de första åren här i Timrå så kände jag nästan ingen alls. Annica hejade på en den ena och en den andra...men själv gick man bara bredvid och så fånig ut. Men nu så är det nog snarare jag som hejar på en den ena och en den andra...hur livet kan vara.

Imorgon skall jag ut till Njurunda och se matchen SDFF mot Njurunda IK i Futsal. Trots att Hanna inte är med (då hon är i Stockholm) så skall det bli roligt att heja fram SDFF. Jag måste säga att det är en mycket trevlig grupp tjejer och ledare som är engagerade där. Man har känt sig välkommen från första gången, sedan Hanna tog steget över.

Och trots att jag kommer sakna Fagga-tjejerna oerhört mycket så kan man i alla fall glädja sig åt att det finns fler coola tjejer som man kan följa och heja på.

En annan sak som slagit mig är hur viktigt det är att vara öppen och trevlig mot andra lag och ledare trots att man tävlar på planen. Vi i Fagervik har verkligen försökt anstränga oss för att skapa trivsel mellan lagen i serien, och jag måste säga att vi lyckats riktigt bra. Många av motståndarlagens tjejer kommer fram och hälsar när man träffar dem. Och många gånger har man märkt att vi varit föremål för önskat sammarbete när det gäller träningsmatcher o.s.v. Något har vi lyckats med i alla fall. Därför tror jag oxå att Fagerviks SK kommer att bli saknade....
"Per omnia auxilio" - Samverkan över gränser

Till sist 1:  "Lucky Number Slevin" är en störtskön rulle!!! Se den!!!

Till sist 2:  Häftigt att SDFF F94 tar in Sankala och Börjesson som gästtränare nu i december!

Till sist 3:  Fredag innebär "Den vassa eggen" med Uffe i spelaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0