Lider mot sitt slut...

8 grader kallt i morse...det är underbart med vinter!!!

I går var jag och kollade in Hannas träning...och vad tror ni hände?  Jag stod i mål på två mål och skulle gå ner och rädda ett skott från Amanda Sahlander...och "svisch" så sprack byxorna.  Har ni hört/sett det förr?  Varför skall det alltid hända mig????

För övrigt kan jag konstatera att den teknik-träning SDFF-tjejerna bedrivit ett tag verkligen har gett frukt. Många fina individuella prestationer, där man klackade sig förbi motståndare och vände runt på en femöring. Riktigt kul och imponerande att se. Måste oxå säga att dessa underbara tjejer har kommit långt i sin utveckling - och det gläder mig att se Hannas utveckling i sin nya miljö. Jag tror på en riktigt trevlig säsong för laget.

Fagervik-tjejerna då? Jo, nu är det dags att börja fusionen med IFK Timrå, och ett första steg sker nu på torsdag (i morgon) då det kommer att vara en gemensam träning på NCC-hallen där IFK Timrås 94/95 och Fagerviks 94/95 kommer att träna under ledning av Christer.

Spännande att se hur det kommer att se ut. Tyvärr kan jag själv inte närvara eftersom jag skall på julfest  med jobbet på Södra Berget. Men det känns väldigt bra att höra att en ny tränare är i antågande. Det är nog oxå en fördel att det inte är en förälder utan en helt utomstående. Att han dessutom har tränat en årskull äldre tjejer under 4-5 år är oxå positivt.

Själv känner jag en stor portion sorg att min tid med Fagga-tjejerna lider mot sitt slut. Och tittar jag på schemat för december så ser jag faktiskt endast en träning till där jag är huvudansvarig (troligtvis den sista träning jag närvarar som tränare). Och det är nu på söndag. Hoppas att så många som möjligt kan vara med då, så jag får chansen att tacka mina hjältar för de år vi haft tillsammans.

Sen kommer ni att få höra min röst en sista match den 21 december när vi möter Heffnersklubban i Futsal. Och jag kommer absolut inte att vara tyst då!!!  ;-)  "sluta dutta..."   "hem, hem, hem..." 
Den matchen SKA vi inte vika ner oss! ALDRIG!

Jag kan avslutningsvis nämna att jag fått förfrågan från SDFF om att kliva in som hjälptränare till Hannas nya lag. Jag har tackat ja till det och det mildrar lite den saknad jag kommer känna. Jag bävar redan för den dag då lagen möts till sommaren. Hu, otäckt!

"Tempora mutantur, nos et mutamur in illis" - Tiderna förändras, och vi förändras med de

Till sist 1:  Blir inte klok på Timrå IK!  21-4 i skott till Södertälje i andra perioden.... Hur är det möjligt??

Till sist 2:  Julbord på Södra Berget med uppträdande av Wallmans Salonger - härligt!

Till sist 3:  Har börjat kolla igenom Star Wars filmerna igen - Kult!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0