Ulrika ***** (fem stjärnor)

Tjena allihopa!

Idag är jag på ett strålande humör!  Vädret är underbart med gnistrande snö och 7-8 grader kallt. Helt perfekt vinterväder!

Morgonen började bra med ca en halvtimme i sängen med en god bok. Sedan var det bara att gå upp och klä på sig vinterkläder. Skottning av den obligatoriska snövallen efter plogbilen. (fattar inte varför de måste jäklas genom att trycka upp så mycket snö vid infarten...)

Träning för Fagervik på NCC tillsammans med Alnö.  Ulrika (Anna-Carins syster) höll i den i vanlig ordning. Jag måste verkligen berömma henne. En fantastisk inlevelse och mycket bra träningar.

Ulrika ja, tänkte ägna en stund åt henne. Under mina år inom fotbollen har jag stött på mååånga olika karaktärer, både när det gäller spelare men framför allt när det gäller tränare. Ulrika är en av de unika tränare som lägger sin själ i det hon sysslar med. Hon brinner verkligen för sitt kall! Hon ser till att ALLA blir sedda och uppmuntrade. Bara en sån sak som när vi hade första gemensamma träningen kunde hon namnen på alla våra tjejer. Det är att vara engagerad. Och engagemang är den viktigaste egenskap en tränare kan ha, för utan engagemang spelar det absolut ingen roll hur kunnig du är som fotbollstränare. Men Ulrika tillhör den finare sortens engagerade tränare. Du får fem stjärnor Ulrika!!! Tack för allt sammarbete under de fyra gånger vi tränat tillsammans!!!

Beatus, qui prodest, quibus potest -- "Lycklig den, som hjälper alla han kan"

Idag på träningen slog det mig även hur tråkigt det blir att inte ha Anna-Carin att bolla saker med. Tänk bara på hur mycket vi varit med om under cuperna!  Alla skratten och allt huvudbry. Man får tycka vad man vill om A-C men hon har alltid stått där som en klippa och varit engagerad. (där kom ordet igen...)

Ikväll väntar elitseriematch mellan Timrå IK och Färjestad. Viktig match och den sista innan landslagsuppehållet. En vinst och kanske, kanske kan Timrå kliva upp på slutspelsplats!

Till sist 1:  Ikväll ska jag se "dansbandskampen". Måtte Larz Kristerz tid vara slut nu!

Till sist 2:  Kevin Borg - gladaste vinnaren av idol någonsin!!

Till sist 3:  Tydligen finns det en för mig okänd film i Star Wars serien som gjorts av några fans för en mycket liten budget: "Star Wars - Revelations". Den skall enligt utsaga utspela sig mellan film tre och fyra... Ska nog se den tror jag.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0