Utklassning!

Ja, jösses....vart ska jag börja....

IFK Timrå var denna afton MÅNGA klasser bättre än oss! Redan från första minuten märktes det att vi skulle få en tuff match mot seriefavoriten.

Timrå-tjejerna var först på bollen under hela matchen. De spelade mycket mer resolut. Mycket tuffare i närkamperna. Ja, vi var i stort sett statister och rundningmärken... Redan i inledningen av matchen började de att trycka till i närkamperna och visade ett fysiskt spel som var på gränsen till det tillåtna och ibland även över det samma. Redan där hade de talat om att de var starkare och betydligare mer hungriga.

Jag kan inte annat än imponeras av deras arbetsmoral och inställning. Och så länge domartrion tillåter ett spel där man i alla närkamper använder armarna och gärna ger en extra smäll, så kan man inte annat än gratulera motståndarna deras överlägsenhet i det fysiska spelet!

Här är vi som alltid för snälla och för ärliga. Samtidigt gläder det att våra tjejer ändå försöker spela en ärlig fotboll, även om de i vissa tillfällen inte kunde hålla humöret uppe, och delade ut någon eftersläng - vilket är förståeligt...

Ni som följer min blogg vet att jag inför damtrean denna säsong sa att IFK Timrå är och ska vara seriefavoriter. Och det visade de med eftertryck genom att krossa oss. Jag nämnde oxå att vi får räkna med att vårt unga lag kommer att få vissa djupdykningar - och jag hoppas att detta var en engångsföreteelse. För mycket sämre kan vi inte spela. Tjejerna såg osäkra och ofokuserade ut där ute. Adelsmärket för SDFF var som bortblåst och söndermalt - nämligen passningsspelet. Istället föll vi in i en panikfotboll där spelarna ville bli av med bollen så fort som möjligt...

Ja, jösses....vilken genomklappning....

Jag hade inför denna säsong inte tänkt kommentera domarna så mycket, då jag vet att det är unga killar och tjejer som är under utbildning. Men, kan tyvärr inte låta bli. Vi ska dock komma ihåg att vi inte förlorar denna match pga domarinsatsen, vi förlorade för att vi blev utklassade av ett mycket bättre lag. Ändå känns det trist att i damtrean behöva stöta på så osäkra rättskipare som vi gjorde igår. Vi talar i alla fall om den damserie där flest A-lag spelar i distriktet!!!! Jag skulle vilja se att sådana domare skulle få döma herr-trean...

Och att då som för vår lagledare Anders få höra av huvuddomaren efter matchen säga: "nu efteråt så borde det nog inte varit straff"....

Ja, jösses...vilken svag insats...

En annan sak som jag tycker är alldeles för lågt - är när man hör ledarna för detta IFK Timrå berömma sina tjejer när de spelar fult i vissa närkamper. Det anstår inte en tränare/ledare att berömma sådant!!! Är bara för dåligt, Timrå-ledare!!!

Sen att deras spelare beter sig som småungar rent mentalt och verbalt är inte så konstigt när man får höra sådant från ledarna...

Ja, jösses...vilket dåligt föredöme...

******

Vår lillla sejour av toppmöten med tur i ordning Timrå, Alnö och Torpshammar började verkligen inte bra! Nu hoppas jag att tjejerna kan lämna denna bedrövliga insats bakom sig och samla sig inför morgondagens match mot Alnö.

Jag både tror och hoppas att vi kommer att känna igen tjejerna på vår hemmaplan på Kubens konstgräs! Nu gäller det att visa att vi är betydligt bättre än vi visade igår. Att vi kan ta en förlust (även om den var stor) och att vi visar en stor potion revanschlusta!!! Inför vår hemmapublik ska vi visa att vi är att räkna med! Alnö ska få betala för denna misserabla tillställning!!!!

Ja, jösses...vad laddade vi kommer att vara!!!!!!!!!!


Till sist 1: Det enda som fick mig att le efter gårdagens match var Malin Söderqvist... Vilken kanon hon fick till! Har nog ALDRIG skjutit så hårt...

Till sist 2: Jag kommer inte ha tid att skriva ett "inför Alnö" inlägg... Hoppas att ni står ut ändå!?!

Till sist 3: Revansch, Revansch och åter Revansch!!!!

Kommentarer
Postat av: Mats

tyvärr är rubriken korrekt , bit ihop eller bryt ihop...!!! hoppas på det förstnämnda i morgon

2011-05-20 @ 11:22:28
Postat av: Åsikt

Första gången jag är inne här, tänkte bara höra mig för hur du tänker när du fokuserar 95% på vad motståndarna har gjort och inte gjort?

Ni är ett utvecklingslag där egen prestation ska sättas i centrum, inte domarna,andra ledare eller spelare utan er egen insats.

Om nu matchen mot t.ex Timrå va så dålig, så lyft fram det lilla som va bra, eller vad ni måste göra bättre. Så länge du fokuserar på fel saker så kommer du aldrig utvecklas!

Hört talas om "Se över ditt eget hus, innan du klagar på andras"?

Obs! jag har inget med varken timrå eller sdff att göra. // K

2011-05-22 @ 13:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0